Fri frakt över 399:- / Snabb leverans 1-4 arbetsdagar / Öppet köp 14 dagar

Retur och reklamation


*  RETUR

Du har 14 dagars ångerrätt/ öppet köp från datumet paketet är mottaget. Observera att du som kund står för retur kostnaden och eventuella skador/förlust vid returfrakten. Ångerrätten gäller inte för hygienprodukter med bruten plombering, samt för OUTLET varor. Ångerrätten / öppet köp gäller för privat personer ej för näringsidkare. Önskar du returnera en eller flera av varorna vänligen kontakta oss på [email protected] eller via vår kontakt formulär https://violash.se/contact. Vår kundtjänst ger dig aktuell information om returprocessen inom 24tim.


* REKLAMATION 

Har du mottagit felaktig order eller en defekt produkt behöver du kontakta oss inom 2 dagar från att du har mottagit ditt paket. Reklamationsfristen för konsumenter är som längst 3år. För näringsidkare är reklamationsfristen som längst 30 dagar från fakturadatum. För att reklamera din produkt följ nedan: 

1. Skicka e-mail till [email protected] med ämne 'REKLAMATION'.

   I mailet ska du ange: order nummer, 2 bilder på den defekta / felaktiga produkten och en beskrivning av händelsen. Viktigt att bilderna är tydliga. 

2. Invänta svar från vår kundservice för ditt ärende. Vi hjälper dig inom 24tim.



* Hur lång tid tar en återbetalning? 

En återbetalning skapas när vi mottagit den returnerade produkten och den är i nyskick. Klarna som är vår sammarbets partner och erhåller alla betalningar kommer genomföra återbetalnings transaktionen inom 5 dagar. 


* Jag saknar min återbetalning efter er retur bekräftelse. Varför? 

Har du fått en bekräftelse från oss om att din order eller produkt är returnerad då ska du avvakta 5 arbetsdagar. Har Klarna inte genomfört återbetalnings transaktionen efter 5 dagar ska du kontakta de. Du når de på 08-120 120 10 eller via deras chat https://www.klarna.com/se/kundservice/


* Jag hat ångrat mig och vill returnera min order.  Kan jag låta paketet gå i retur från postombudet?

Ditt paket finns hos ombudet i 7 dagar. Vid utebliven uthämtning skickas den tillbaka till oss och en kostnad på 200kr debiteras (för frakt tur/retur, logistik och administrativt kostnad). Understiger orderns värde 200kr, erhåller VioLash hela beloppet.