Fri frakt över 399:- / Snabb leverans 1-4 arbetsdagar / Öppet köp 14 dagar

Köpvillkor


        1. OM VioLash

  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Kornvägen 11, 14568 Norsborg .
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom 24 timmar.

    2. BESTÄLLNING
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

    3. LEVERANS
  • Våra normala leveranstider är 1-4 vardagar och vi samarbetar med Postnord. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter/ första vardag.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
  • Ditt paket finns hos ombudet i 7 dagar. Vid utebliven uthämtning skickas den tillbaka till oss och en kostnad på 200:- debiteras (för frakt tur/retur, logistik och administrativt kostnad).

    4. PRISER
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

    5. ÅNGERRÄTT
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 VID NYTTJANDE AV DIN ÅNGERRÄTT:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via vår kontakt formulär eller per mail till [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss efter vår bekräftelse.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 ÅNGERRÄTTEN GÄLLER INTE VID:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts, så som fraktkostnad.
  • Produkter i kategori OUTLET.
  • Ångerfristen gäller inte för näringsidkare.

    För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se här.


    6. REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, inom 2 dagar efter att varan mottagits.

    6.1 HUR GÅR DU TILLVÄGA VID REKLAMATION?
  • Eventuella fel eller defekt ska alltid reklameras till oss via vår kontakt formulär eller per mail till  [email protected] där du anger ditt namn, din adress,  ordernummer, en beskrivning av felet, minst 2 tydliga bilder på felet, 1 bild på följesedeln och 1 bild på emballaget. 
  • Vi återkommer till dig vanligtvis inom 24tim men senast  inom 2 dagar med instruktioner / svar. 
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

    7. ANSVARSBEGRÄNSNING
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/ produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

    8. PRODUKT INFORMATION
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

    9. INFORMATION OM COOKIES
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

    10. PERSONUPPGIFTER
  • Genom att handla hos VioLash accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • VioLash är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina         uppgifter.

    10.1 VAD ÄR EN PERSONUPPGIFT?
  • En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

    10.2 VILKA UPPGIFTER LAGRAR VI?
  • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    10.3 RÄTTSLIGRUND
  • I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.


    10.4 VILKA UPPGIFTER DELAS OCH MED VILKET SYFTE?
    10.4.1 BETALLEVERANTÖR
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör Klarna. 
  • Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
  • Är du företagare och väljer att betala med Klarna faktura då delas dina uppgifter automatiskt till Billie GmbH som är  Klarnas samarbetspartner. B2B-betaltjänsterna för fakturor hos Klarna i Sverige kommer att tillhandahållas av Billie. Du finner modellklausulerna för denna betaltjänst i denna länk : https://docs.klarna.com/platform-solutions/billie/terms-and-conditions/?mkt_tok=NDQ5LVpVSy0yMjUAAAGOj8ALRdqUP2UPW7CMpLSjAuOok0KsD2jPReWXAdjKZhDiodaz9-9spQaOTWSAeiCG1ca6kZ-LTDKsmj-v_i13PvpaROWLfYjfpZ9ur5UQNe_khw#model-clauses

    10.4.2 FRAKTBOLAG
  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
  • De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

    10.4.3 NYHETSBREV
  • Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
  • Vi använder för utskick av nyhetsbrev GetAnewsLetter leverantören. 
  • Leverantören skickar ej brev till dig på uppdrag av oss. Skulle du mottag ett ''okänt'' meddelande from en mottagare som anger vårt namn kan du alltid  maila oss på [email protected]
  • Nyhetsbrev prenumerationen är kostnadsfri och du kan alltid avregistrera dig när du önskar.

    10.5 SÅ SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER
  • Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
  • Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

    11. ÄNDRING TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. 
  • Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. 
  • De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

    12. ÖPPET KÖP OCH RETUR
  • Du har 14 dagars öppet köp som löper i samband med ångerfristen. 
  • Önskar du returnera en eller flera varor behöver du kontakta oss via vår formulär eller per mail till [email protected]. Fyll i ämnet '' ÖPPET KÖP/ RETUR - DITT ORDERNUMMER''. I meddelandet behöver du ange dina uppgifter, artikeln som ska returneras och orsak. Du behöver även bifoga en bild på produkten. Vi återkommer till dig med besked och ytterligare information om retur hanteringen. 
  • Observera att du som kund bekostar dig retur kostnaden. 
  • VioLash ansvarar ej för borttappade eller skadade produkter vid retur och vi kan komma att dra av kostnaden för skadade varor. Du behöver packa ned produkten väl, helst i samma emballage om den är i väsentlig skick. 
  • Öppet köp / ångerfrist gäller inte för fraktkostnaden. Vid retur av en vara återbetalas ej fraktkostnaden. 
  • Returnerar du delvis din order och summan på produkterna du behåller understiger 399kr så förbehåller VioLash rätten att debitera för fraktkostnad, då beställningen inte uppfyller kraven för frifrakt.  

    13BETALNING OCH ÅTERBETALNING
  • För din och vår säkerhet samarbetar vi med Klarna. Vår leverantör ansvarar över vår kassa och erbjuder samtliga betalnings metoder : Kort, Swish, Faktura köp, delbetalning. Det innebär att din betalning går till Klarna innan den når oss. 
  • Har du frågor kring din transaktion eller återbetalning ber vi dig kontakta Klarna 08-120 120 10. 
  • Har du fått en betalnings / återbetalnings bekräftelse från oss men transaktionen stämmer inte behöver du i sådan fall kontakta Klarna för att se över felet.

    14. RABATTER OCH ERBJUDANDEN
  • Rabatter och erbjudanden kan ej kombineras med varandra. Endast ett erbjudande/ rabatt är möjlig per köp om ingen annan specifik information anges. 
  • Erhåller du en rabattkod, ange den i kassan innan betalning. Gåvor/ present erbjudanden tilldelas 1st per kund , oavsett antal köp, om ingen annan information anges. 

    15. GÅVOR OCH GRATIS ARTIKLAR
  • Alla gåvor och gratis artiklar delas ut baserad på enskilda villkor. Dessa kan inte bytas ut mot andra produkter, kontanter eller presentkort. Produkternas värde kan inte heller återbetalas då de delas ut kostnadsfritt. 
  • Vid retur och ångerrätt av order: gratis artiklar och gåvor ska returneras i obruten original förpackning.
  • Vid delvis retur av order: gåvor och artiklar ska returneras i original obruten förpackning vid retur av minst 50% av ordern (exklusive fraktkostnad). 
  • Om retur av gåvor / gratis artiklar är ej möjlig kan VioLash komma att debitera värdet. VioLash förbehåller sig även rätten att debitera värdet på gåvor om de returneras i ej original skick.

    16. KLUBBKONTO OCH POÄNG
  • Klubbkonto är gratis och du får 1p för varje krona du handlar för. 
  • Du kan skapa ett klubbkonto i samband med inloggningskonto, godkänna klubbkonto vid kassan eller kontakta oss så registrera vi dig.
  • För varje 2500p skickas en rabattkod på 200kr.
  • Vid retur eller ångerrätt av order: motsvarande poäng dras av och justeras bort från klubb saldot. Utskickad rabattkod makuleras och är ej giltig.